תקליטן לאירועים

כך תזהו תקליטן לאירועים שיודע מה הוא עושה

רוב האנשים חושבים שהעבודה בתור תקליטן לאירועים היא קלה. לבלות במועדונים ולשתות כמה שבא לו, ליהנות מקהל מעריצים ומעריצות, להופיע באירועים הכי גדולים וכל מה שהוא צריך זה לדאוג שהמוזיקה תמשיך להתנגן ללא הפרעות.

גם אתם חושבים שלהיות דיג'יי לחתונה או כל אירוע אחר זה דבר פשוט? אם כן המאמר הבא הוא בשבילכם.

האם אי פעם יצא לכם לשאול את עצמיכם איך התקליטן מצליח להשתלט על מוזיקה לאירועים? יכול להיות שתופתעו לגלות שזה דבר לא פשוט בכלל.

אז לפני שאתם מתחילים לחשוב על שירי שבירת כוס לחתונה, או שיר סלואו לחתונה, או מבררים כמה עולה דיג'יי לחתונה, או איך בוחרים דיג'יי לחתונה חשוב שתבינו שהעבודה של תקליטן לאירועים לא קלה בכלל וזה נובע מדבר אחד חשוב: אחריות.

תקליטן לאירועים אחראי על המוזיקה שלכם, עליו לדאוג שכל האירוע יעבור חלק ושלא תהיה שניה אחת שבה אתם שומעים צליל כלשהו שאינו נעים לאוזניים שלכם.

איך תקליטן לאירועים יוצר מעברים בין שירים?

הדבר הכי בסיסי שתקליטן לאירועים עושה הוא לדאוג למעברים משיר אחד לשני בצורה חלקה וללא הפרעות על מנת לא ליצור התנגשות בין השירים ולפגוע באווירה של רחבת הריקודים.

כדי לעשות התאמת קצב תוך כדי הופעה, תקליטן לומד מיומנות שנקראת באנגלית "בלנדינג" (Blending) המשמעות של המילה בלנדינג היא ערבוב.

לכל שיר יש טמפו, המהירות של הפעימות לדקה (BPM), על מנת לערבב שיר אחד לתוך השני, תקליטן לאירועים יגרום להם להתנגן באותה מהירות.

תקליטן לאירועים יודע לערבב בין שירים בצורה כזאת שלא נרגיש בשינוי כלשהו בקצב, בכך שהוא מקשיב באוזניות לשיר הבא שעומד להתנגן ומתאים את הקצב שלו, לקצב של השיר הנוכחי בעזרת ציוד שיש לו את היכולת לשנות את הטמפו של השיר.

כמובן שכיום קיים ציוד שעושה זאת בלחיצת כפתור אך דיג'יי שמכבד את עצמו יודע לעשות זאת גם בלי להיעזר בציוד הזה.

תקליטן לאירועים

  • מעברים

לאחר שתקליטן לאירועים שינה את ה BPM של השיר הבא למהירות שתתאים לשיר הנוכחי, עליו לדאוג שהמעבר בין השירים יבוצע בצורה חלקה ללא התנגשויות בקול.

הדיג'יי עושה זאת בעזרת עמעום, הנמכת הקטע הסופי בשיר הנוכחי וניגון התחלת השיר הבא מעליו.

כמובן שלא כל הסיומות וההתחלות של השירים מתיאמים ולכן דיג'יי מקצועי יעשה הכנות לפני האירוע וידאג לבחור חלקים משירים שיתאימו אחד לשני על מנת ליצור מעברים חלקים.

  • בניית סט

תפקידו של דיג'יי הוא לא סתם העברת בין כמה להיטים שכולם אוהבים בצורה חלקה.

דיג'יי מקצועי יקח אתכם למסע קסום בעולם המוזיקה בכך שיכין סט שירים בעל התחלה, אמצע וסוף.

דיג'יי מקצועי יכין מנגינות ומקצבים משל עצמו ולא רק יסתמך על שירים קיימים וכמובן שהוא יתאים אם הסט שהוא מנגן לתגובת הקהל שעבורו הוא מנגן.

  • מחקר

עבודתו של הדיג'יי אינה רק להופיע. דיג'יי מקצועי עושה עבודה מחקר, בכל יום שעובר נוצרת המון מוזיקה חדשה, שירים, מנגינות, אומנים וז'אנרים חדשים נוצרים כל הזמן.

דיג'יי מקצועי יקדיש מזמנו כדי להקשיב לשירים חדשים שיוצאים ולדאוג להתעדכן בכל הז'אנרים והאומנים החדשים, על מנת להישאר עדכני בעולם המוזיקה וכמובן כדי ליצור לעצמו מקורות חדשים לשאוף מהם השראה ורעיונות חדשים למיקסים וסטים שיוכל להשתמש בהם באירוע הבא שבו יופיע.

  • חידוד היכולות שלו

בכל מקצוע לא משנה במה אתה עוסק, תמיד חשוב לשמור על המיומנות שלך ברמה הכי גבוה שיש.

תקליטנים רבים מבלים שעות על גבי שעות בחזרות ושימוש בשירים החדשים שגילו במחקר שערכו, דיג'יי טוב צריך להיות מוכן להופיע ברמה הכי גבוהה שיש ולדאוג שכל הופעה שלו תהיה הופעה של פעם בחיים.

  • דיוק בפעימות

מבחינה טכנית, מוזיקת ריקודים מיוצרת בשורות של 4 פעימות וכדי לערבב בצורה מדויקת, הדיג'יי צריך לדעת לתזמן את השיר הבא עם הפעימה הראשונה.

יתרה מכך, ערוצי מוזיקה עליהם מתנגנת המוזיקה בנויים מחלקים של 16, 32 או 64 פעימות, דיג'יי שרוצה ליצור את המיקסים הכי טובים צריך לדעת כמה פעימות יש בין קטע אחד לשני.

על ידי כל שהדיג'יי סופר את הפעימות, הוא יודע לתזמן את היציאה של השיר הנוכחי והכניסה של השיר הבא בצורה חלקה כך שלא נרגיש בשינוי.

דיוק בפעימות היא מיומנות חשובה שכן אם הדיג'יי לא עושה זאת כראוי המוזיקה שהוא מנגן תישמע כמו בלגאן אחד גדול ולא תהיה נעימה כלל לאוזניים שלנו.

  • קריאת קהל

דיג'יי מקצועי יודע להתאים את המוזיקה והאווירה לפי התגובה של הקהל להופעה שלו. דיג'יי שמכבד את עצמו יודע לקרוא את הקהל ולהבין האם הקהל נהנה מהמוזיקה ומבין את הכיוון שאליו הוא לוקח את הקהל שלו. התקליטן שלנו צריך להיות מוכן לשנות את הכל ולהיות מוכן עם סט גיבוי במידה והקהל לא נהנה מהסט שמתנגן באותו רגע.

ואלו היו 7 דברים חשובים בעבודתו של תקליטן לאירועים.

אנחנו מקווים שנהניתם לקרוא ושלמדתם כמה דברים על עבודתו של התקליטן, נתראה בפעם הבאה.